جنگ جویان ایرانی
زنده باد ایران اسلامی
                                                        
درباره وبلاگ

سلام به تمام بینندگان این وبلاگ رابرای رزمی كاران درست كردم به خصوص برای كیك بوكس كارها امیدوارم كه ازمطالب لذت ببریددرضمن برای بازدیدبهترازاین سایت با فایر فاکس بازكنید.
مدیر وبلاگ : حسن زنگویی
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :





Powered by WebGozar

پایگاه اطلاع رسانی دکتر محمود احمدی نژاد
سه شنبه 16 تیر 1394 :: نویسنده : حسن زنگویی

تمرینات تقویت مچ پا 
مچ پای قوی می تواند به تعادل و عملکرد بهتر منجر شود، و احتمال صدمات را کاهش دهد. در این مطلب چند حرکت را برای تقویت مچ پا ذکر می کنیم:
روش یک:
روی صندلی بنشینید و مطابق شکل طناب را از زیر یک پا رد کنید و دوسر آنرا بگیرید. پای خود را کمی بالا بیاورید و به طناب فشار بیاورید. در همین حالت مچ پای خود را به سمت راست و چپ بچرخانید و چند ثانیه در آن حالت نگهدارید.
همین کار را برای پای دیگر نیز انجام دهید.

 

به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


نوع مطلب : سلامت، ورزشی، 
برچسب ها : تمرینات تقویت مچ پا، مچ پا ضعیف، قوی کردن مچ پا،
لینک های مرتبط :




تمرکز روی عضلات خاص باعث کاهش رشد عضلات سایر قسمت های بدن می شود

 

8 اشتباه که مانع از رشد عضلات می شود
هدف از تمرینات سخت، پرورش و رشد بیشتر عضلات و همچنین از بین بردن چربی های اضافه بدن است. اما پیش می آید با وجود اینکه سخت تمرین می کنید، گذشته از اینکه نتیجه نمی گیرید، بلکه عضلات دچار توقف در رشد می شوند و حتی عضلات تونیسیته (حالت طبیعی انقباض ملایم عضلات مخطط که تا قبل از دست‌خوردگی عصب آن به همان حال وجود دارد.) خود را نیز از دست می دهند!

مواردی که در این مقاله به آن اشاره می شود ، از جمله کارهایی است که باعث توقف رشد عضلات می شود.

 

به ادامه مطلب برو.



ادامه مطلب


نوع مطلب : سلامت، ورزشی، 
برچسب ها : مانع شدن رشد عضله، 8 اشتباه که مانع از رشد عضلات می شود،
لینک های مرتبط :




آموزش ماساژ برای رفع خستگی و کوفتگی
حتما" برایتان ییش آمده بعد از یک روز پرمشغله کاری کمی احساس کوفتگی و خستگی می‌کنید. اگرچه ممکن است یک دوش آب گرم کمی از خستگی و کوفتگی را از بین ببرد اما هیچ‌چیز اثر یک ماساژ ریلکسی ستون فقرات و پشت را ندارد. این ماساژ یکی از بهترین شیوه‌های است که می‌تواند به راحتی خستگی و کوفتگی را از شما دور کرده و با از بین بردن تنش‌ها و استرس‌های ناشی از زندگی روزمره حس خوبی به شما بدهد.

اجرای این ماساژ نه تنها شما را سرحال‌ می‌آورد بلکه مقاومت بدن‌تان را هم در برابر برخی بیماری‌ها بالا می‌برد!با ما باشید تا با آموزش ماساژ به جنگ خستگی بروید.


مرحله اول

برای اجرای این ماساژ نیاز به یک پتو دارید که آن را روی زمین پهن کنید و روی آن دراز بکشید. علاوه بر پتو به مقدار کمی روغن زیتون و یک توپ تنیس نیز احتیاج دارید. ضمن آنکه داشتن فضایی آرام با اکسیژن کافی به افزایش اثرگذاری ماساژ و تخلیه انرژی منفی و استرس و کوفتگی کمک می‌کند. دست‌های‌تان را با چند قطره روغن زیتون آغشته کنید و چند بار آن را به هم بمالید.

 

سپس از عضلات شانه شروع کنید. کف هر دو دست را روی عضلات بالای شانه بگذارید و با کمک سرانگشتان هر دو دست عضلات بالای شانه را ماساژ دهید. برای این کار لازم است با کمک سرانگشتان و کف دست‌تان و با ایجاد فشاری که منتهی به درد عضله نشود به تخلیه خستگی و کوفتی عضله شانه بپردازید. دقت کنید که همه عضلات سرشانه را به همین ترتیب در سمت راست و چپ ماساژ دهید.


به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


نوع مطلب : سلامت، 
برچسب ها : ماساژ، رفع خستگی، درد عضلانی،
لینک های مرتبط :




اطلاعاتی از ورزش پارکور
پارکور (به فرانسوی: Parkour) یا هنر جابجایی (به فرانسوی: L'art du déplacement) یا شهرنوردی به پیشهاد گروه "رها" یک راه نوین برای تعامل با محیط اطراف فقط با استفاده از توانایی‌های انسان است.
 داوید بل، بنیان‌گذار پارکور در فرانسه می‌گوید: جنبهٔ فیزیکی پارکور، غلبه‌کردن بر تمامی موانع پیش روست، درست مانند این‌که در شرایط اضطراری گیر کرده باشید. پارکور فقط صرف حرکات نیست، بلکه مجموعه‌ای هدفمند و دارای فلسفهٔ خاص خویش است.

پس هدف پارکور، رسیدن به مقصد با استفاده از کاراترین، روان‌ترین و مستقیم‌ترین مسیر و مناسب‌ترین حرکات است که می‌تواند شامل دویدن، پریدن، بالا رفتن و خزیدن باشد. «کارایی» یکی از مهم ترین مشخصه‌های پارکور است، و به این معنی است که لازم نیست حرکات سریع‌ترین باشند، بلکه باید مستقیم‌ترین و با صرف انرژی کمتری انجام شوند و همچنین مانع آسیب دیدگی دراز مدت یا کوتاه مدت شوند.
به کسانی که از اصول پارکور در زندگی خود بهره می‌برند «تراسور» گفته می‌شود.


به ادامه مطلب برو.



ادامه مطلب


نوع مطلب : پارکور مشهد، پارکور، ورزشی، تاریخچه، 
برچسب ها : اطلاعاتی از ورزش پارکور، تاریخچه پارکور، پارکور، ورزش پارکور،
لینک های مرتبط :




با جند حرکت ورزشی ساده میتوان اندامی متناسب داشت‎

 

چند حرکت ورزشی برای سفت کردن عضلات ران ،شکم و باسن (+تصاویر)

تناسب اندام به تقویت عضلات به‌ویژه تقویت عضلات شکم و تنه، نیاز دارد و این امر نیز مستلزم انجام تمرینات ورزشی مشخصی است که برای نتیجه گرفتن باید به طور مداوم انجام شوند.

اهمیت به تناسب اندام این روزها بخش اعظمی از جامعه را به خود اختصاص داده است. خیلی ها دوست دارند اندام متناسبی داشته باشند اما یا واقعا" وقت ندارند و یا اینکه به باشگاه و دستگاه های بدنسازی دسترسی ندارند. در این مطلب چند حرکت ساده را انتخاب کرده ایم که روی تقویت عضلات ران، باسن و شکم و سفت کردن عضلات این بخشها تأثیر دارد.

 

هر حرکت در ۳ ست انجام و به مدت ۶۰ ثانیه تکرار می شود. مدت زمان استراحت بین حرکات نیز ۳۰ ثانیه است. فراموش نکنید، قبل از شروع این حرکات ورزشی بدن را به خوبی گرم کنید.


به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


نوع مطلب : سلامت، 
برچسب ها : سفت کردن شکم، سفت کردن باسن، سفت کردن عضله،
لینک های مرتبط :




ورزش برای زانو درد


چند ورزش برای زانو درد (+تصاویر)
غالبا زانودرد در اثر استفاده بیش از حد، کم تحرکی، گرم و سرد نکردن بدن موقع ورزش و یا کشش نامناسب بدن عارض می‌شود. در این مطلب 7 ورزش برای زانو درد را بیان می کنیم.

ورزش برای درد زانو


به ادامه مطلب بروید.




ادامه مطلب


نوع مطلب : سلامت، 
برچسب ها : چند ورزش مفید برای زانو درد، رفع زانو درد، زانو درد،
لینک های مرتبط :




دختر شجاع ایرانی که با مرگ بازی می کند!

مهر نوشت ، صحبت از فاطمه اکرمی است که به عنوان نخستین ایرانی گواهینامه سقوط آزاد گرفت.

بسیاری از افراد عادی از ارتفاع می ترسند اما فاطمه اکرمی به عنوان یک دختر ایرانی نه تنها از ارتفاع نمی ترسد بلکه تا امروز بیش از 24 مرتبه از هواپیما بیرون پریده است!

او جوانترین بانویی است که در رشته پارکور و اسکای دایوینگ به صورت حرفه ای فعالیت دارد. فاطمه تجربه سقوط آزاد از چهار هزار متری را دارد. نخستین باری که با او صحبت کردیم خود را برای سفر به دوبی جهت حضور در دوره هایسقوط آزاد از هواپیما آماده می کرد اما اکنون در این زمینه یک استاد با تجربه است.

از ژیمناستیک تا پارکور

اکرمی در سنین کودکی ژیمناستیک را آغاز کرد اما از آنجایی که این رشته ورزشی سن خاصی دارد و اوج بهره برداری از آن در رقابت های مختلف در سنین نوجوانی است وی به پارکور را به عنوان رشته بعدی خود انتخاب کرد، رشته ای که محدودیت سنی ندارد و البته حاوی حرکات بسیار خطرناکی است. پارکور رشته خطرناکی است که حاوی حرکاتی شامل پریدن از موانع و درجا کله معلق زدن است. اکرمی هم اکنون یکی از حرفه ای ترین پارکوریست های ایران به شمار می رود.


به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


نوع مطلب : پارکور، بیوگرافی، ورزشی، 
برچسب ها : دختر شجاع ایرانی که با مرگ بازی می کند!، دختر پارکور کار،
لینک های مرتبط :




آخرین فیلم اسکات ادکینز بازی کرده  Wolf Warriors 2015

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید.



ادامه مطلب


نوع مطلب : اسکات ادکینز، 
برچسب ها : آخرین فیلم اسکات ادکینز،
لینک های مرتبط :




قبل و بعد از تمرینات ورزشی چه بخوریم؟

آیا تا به حال اتفاق افتاده که ندانید برای انرژی مورد نیاز تمرین خود چه چیزی و چقدر بخورید؟ آیا در مورد چیزی که بعد از تمرین باید بخورید مطمئن نیستید؟ در این مقاله با سالمترین راههای دریافت انرژی قبل و بعد از تمرین آشنا می شوید.
 
صبح از خواب بیدار شدید و قبل از اینکه به باشگاه بروید زمانی را به راه رفتن روی تردمیل صرف می کنید.زمان لازم برای صبحانه خوردن را ندارید.گذشته از این،شما می خواهید وزن کم کنید و می خواهید بیش از پیش کالری هایتان را بسوزانید پس این فکر به سراغ شما می آید که چرا تمرینتان را با خوردن صبحانه هدر دهید؟

به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب


نوع مطلب : سلامت، ورزشی، 
برچسب ها : قبل و بعد از تمرینات ورزشی چه بخوریم؟، تغذیه ورزشی،
لینک های مرتبط :




یکشنبه 31 خرداد 1394 :: نویسنده : حسن زنگویی

خوراکی های انرژی زا

در این مقاله قصد داریم 12 نوع خوراكی مناسب برای قبل از ورزش را مطرح کنیم که انرژی زا هستند و از ضعف به هنگام ورزش جلوگیری می کنند .
 

خوراكیهایی كه باعث ایجاد ضعف در شما می شوند، باید قبل از شروع ورزش یا پیاده روی حذف كنید. به عنوان مثال:مدتی پیش به همراه یكی از دوستان كم خوراكم برای تمرین دو رفته بودیم ، هنوز بیش از یك یا دو مایل حركت نكرده بودیم كه دوستم خسته شد و گفت كه می خواهد برگردد و نمی تواند ادامه دهد. از او پرسیدم آیا قبل از ورزش چیزی میل كرده یا نه؟ و او جواب داد:" بله اتفاقاً صبحانه نان شیرینی خورده ام." گفتم:" همین؟" جواب داد :" بله ، من برای صبحانه زیاد وقت نمی گذارم"
و اینجا بود كه متوجه شدم قبل از بازگشت باید یك سری مطالب را به دوست دونده خود یادآوری كنم. البته تعداد زیادی از دونده ها،دوچرخه سوارها،شناگرها، و كسانی كه پیاده روی می كنند تا تناسب اندامشان را حفظ كنند، در مورد تغذیه مثل دوست بنده دچار اشتباه شده اند. اگر قبل از پیاده روی یا ورزش تغذیه مناسبی نداشته باشید ، زود دچار خستگی و حالت تهوع خواهید شد.


به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها : خوراکی های انرژی زا، انرژی زا،
لینک های مرتبط :




اسکی بازها چه غذاهایی می خورند؟

اگر تصمیم گرفته‌اید در این ماه آخر سال چربی‌های اضافه بدن‌تان را كم كنید و اندام متناسب‌تری داشته باشید اسكی را در برنامه تفریحی و ورزشی‌تان قرار دهید.



محبوب‌ترین ورزش زمستانی ریچ كیدز اسكی است اما گذشته از این موضوع یك بهانه دیگر هم برای دنبال كردن این ورزش وجود دارد؛ اسكی یك ورزش عالی برای سوزاندن كالری‌های اضافی بدن است. شاید برای‌تان جالب باشد بدانید كه بعد از یك ساعت اسكی می‌توانید تا 600 كالری بسوزانید و از هوای پاك و تمیز كوهستانی هم بهره‌مند شوید، پس اگر تصمیم گرفته‌اید در این ماه آخر سال چربی‌های اضافه بدن‌تان را كم كنید و اندام متناسب‌تری داشته باشید اسكی را در برنامه تفریحی و ورزشی‌تان قرار دهید. البته هنگام اسكی توجه به تغذیه‌تان هم اهمیت زیادی دارد. درصورتی‌كه می‌خواهید همراه با دوستان‌تان به‌خوبی اسكی كنید و البته از صبح تا عصر مقاومت بدنی خوبی داشته باشید، مواد غذایی مورد نیاز بدن‌تان را با دقت بیشتری انتخاب كرده و از مصرف مواد مقوی و مناسب غافل نشوید.


به ادامه مطلب مراجعه کنید.



ادامه مطلب


نوع مطلب : سلامت، ورزشی، 
برچسب ها : اسکی، تغذیه،
لینک های مرتبط :




در ماه رمضان چه ورزشی و چه زمانی؟

لازم است افراد در ماه مبارک رمضان سطح ورزش را از نظر شدت و مدت کاهش دهند.

یک متخصص تغذیه یک ساعت پس از افطار را بهترین زمان برای انجام تمرینات ورزشی در ماه رمضان عنوان کرد.

دکتر علی مظاهری نژاد معاون آموزشی گروه پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: ورزش که همواره برای سلامتی جسم و روح به آن سفارش شده است، در ماه مبارک رمضان جایگاه ویژه‌ای یافته و می‌تواند نقش خود را بهتر و بیشتر ایفا کند. هر چند افراد در ماه مبارک رمضان با یکسری محدودیت در فعالیت‌های فیزیکی مواجه هستند، اما هیچ گاه توصیه نمی‌شود که در هنگا م روزه‌داری ورزش نکنند.

به ادامه مطلب مراجعه کنید.


ادامه مطلب


نوع مطلب : ورزشی، 
برچسب ها : ماه رمضان و ورزش، ورزش، ماه رمضان،
لینک های مرتبط :




پنجشنبه 28 خرداد 1394 :: نویسنده : حسن زنگویی

ورزش و سرطان پروستات


ورزش خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا 53 درصد در میان مردان سفیدپوست كاهش می‌دهد.

گروهی از محققان با انجام بیوپسی پروستات در 164 مرد سفیدپوست و 143 مرد سیاه پوست و بررسی عادات ورزشی آنها دریافتند مردان سفیدپوستی كه در حد متوسط و یا بسیار زیاد ورزش می‌كردند نسبت به مردانی كه فعالیت كمتری داشتند و یا اصلاً ورزش نمی‌كردند تا 53 درصد كمتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار می‌گیرند. محققان افزودند در میان مردان سفیدپوستی كه سرطان پروستات در آنها تشخیص داده شد كسانی كه ورزش می‌كردند تا 13 درصد كمتر در معرض توسعه و رشد نوع تهاجمی این بیماری قرار گرفتند.

پژوهش‌های قبلی نشان داده‌اند كه مردان سیاه پوست نسبت به مردان سفیدپوست با احتمال بیشتری ممكن است در معرض ابتلا به این سرطان قرار گیرند و یا جان خود را در اثر آن از دست بدهند.

 

منبع:seemorgh.com





نوع مطلب : ورزشی، 
برچسب ها : ورزش و سرطان پروستات،
لینک های مرتبط :






( کل صفحات : 10 )    1   2   3   4   5   6   7   ...