تبلیغات
جنگ جویان ایرانی - درمان کمردرد با ورزش
 
جنگ جویان ایرانی
زنده باد ایران اسلامی
                                                        
درباره وبلاگ

سلام به تمام بینندگان,این وبسایت رابرای رزمی كاران درست كردم تا اطلاعات کامل تری از دنیای رزمی داشته باشن.و از مطالب ما شگفت زده بشن.درضمن برای بازدیدبهترازاین سایت با فایر فاکس بازكنید.
مدیر وبلاگ : حسن زنگویی
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :





Powered by WebGozar

پایگاه اطلاع رسانی دکتر محمود احمدی نژاد
دوشنبه 27 آذر 1391 :: نویسنده : حسن زنگویی

درمان کمردرد با ورزش

ما همه در زندگی حداقل 1 بار کمردرد را تجربه کرده ایم که یکی از عوامل آن می تواند موقعیت اشتغال ما باشد. عوارض استخوانی ومفصلی ناشی از شرایط کاری ما که می تواند شکل بدن را تغییر داده وبه مرور دردهای عضلانی را موجب شوند. همان طور که برای تامین زندگی به کار نیاز داریم به سلامتی خود هم باید توجه بیشتری داشته باشیم.

موثربودن ورزش بر دردکمر

همان طور که امروزه انسان توانسته به انواع اکتشافات ودرمان بیماری ها دست پیدا کند شیوه های زندگی هم دستخوش تغییراتی شده است.
باصنعتی شدن جوامع وتبدیل کارهای بدنی به کارهای فکریپشت میز نشینی زیاد شدن ساعات کاروضعیت نامناسب بدن در حین کاررماتیسم وبیماریهای قلبی نسبت به افزایش چشم گیری داشته است. در بین این بیماریها مشکلات ستون فقرات (کمردرد) بالاترین آمار را دارامیباشد. تغییر زندگی پرتحرک به زندگی کم تحرک باعث شده تا هشتاد درصد مردم جهان مبتلا به کمردرد شوند .
شیوع این بیماری معمولا از سی سالگی شروع شده وبیشتر در مشاغل صنعتی این بیماری دیده شده است کمر جزئ پیچیده ای از ستون مهره است که اجزای آن به ترتیب عبارتند از:
1.ستون مهره ها : سی وسه استخوان (مهره) دارد .بیست وچهاراستخوان بالایی بوسیله دیسک از هم جدا می شود .
2.نخاع : طنابی از اعصاب است که اکثرفعالیتهای پایینتر از گردن را هدایت می کند.
3.اعصاب : جفت اعصاب از نخاع خارج واطلاعات را از مغز به سایر نقاط بدن می رساند.
4. ماهیچه: چهارصدنوع ماهیچه در این منطقه است که باعث تحرک در تمام جهات می شود.

عوامل بروز کمر درد:


کم تحرکی
عدم استفاده یا بهبود ناکافی عضو بعد از آسیبدیدگی یکی از عوامل کم تحرکی می باشد.کاهش حرکات ستون فقرات منجر به سفتی عضوشده وخاصیت ارتجاعی پیدا کرده وعضلات نگهدارنده لاغر شده وقدرت حمایت از ستون فقرات کمر را ندارند و هنگامی که جسم سنگینی را بلند می کنید به کمر درد دچار می شوید. باورزش منظم یا انجام فیزیوتراپی عضله کمرتان را تقویت نمایید.

چاقی

چاقی علاوه بر داشتن اندامی نا مناسب سبب بروزبیماریهای ناشی از چاقی مانند : فشار بر قلبافزایش فشار خونآسیب ستون فقرات(خصوصا کمر) می شود.آسیبهای ناشی از چاقی برکمر به راحتی قابل تشخیص نیست یا اگر این درد درناحیه کمر یا لگن باشد. چاقی سبب به وجود آمدن گودی در کمر شده ودرد را تشدید می کند.افراد چاق نسبت به دیگران بیشتر به آرتروز مهره های کمرمبتلا می شوند .کم کردن وزن اولین اقدام برای کاهش کمر درد است.
عدم درست ایستادن
اگرموقع ایستادن در وضعیت نامناسبی باشیم قوسهای ستون فقرات افزایش یاکاهش پیدا کرده ومنحرف می شوند که دردهای شدیدکمر را موجب می شوند.

کار واسترسهای آن

نیروی بیشماری که در اثر کارهای سنگین واز طریق دست ها به سایر نقاط بدن منتقل می شود فشار غیر عادی را به شانه ها وارد می کند. کارهایی مانند چکش زدن مداوم کار بادریلهای بادی یا رانندگی طولانی یک نیروی ارتعاشی قوی را به بدن انتقال داده وبافشاری که به دیسکهای بین مهره ای ستون فقرات میآیددردکمر را موجب می شود.
برخی از عوامل کمردرد آشکاروناگهانی هستند مانند ورزش سنگین برای اولین بار یا تغییرشغل یاانجام کار سبک به سنگین و این گونه کارها ناگهانی شکل می گیرند واز توانایی عضوی خارج هستند سبب ایجاد کمردردویا دردهای قبلی می شوند تصادف سقوط از بلندی یاضربه ناگهانی به کمر آسیب میرساند ممکن است یک آسیب جزیی یا رگ بهرگ شدن یاشکستگی مهره ها به نخاع وکمر آسیب برساند.
افراد میان سال که اکثرپوکی استخوان دارند ممکن است با یک ضربه آرام ستون فقراتشان شکسته شود. موقع بروز حادثه شخص را تکان ندهید چون ممکن است به نخاع او آسیب برسد باحفظ خونسردی خودسریعااز مسئولین امداد کمک بگیرید.
برخی از بیماریهای کمر غیر مکانیکی هستند که دردهایی ناشی از اعصاب است که فقط پزشک قادر به تشخیص آن میباشد مانند :بیماریهای عفونیمتابولیکی التهابی وسرطانها.
عفونی :عفونت بین مهره ها(دیسک ومهره ها واستخوان)سل وتب مالت
تومور:تومور اعصاب مهرهها واستخوانی تومور متاستازی مهرهها(پستان.پروستات.ریه. تیروئید. کلیه)
متابولیکی:پوکی استخوان. نرمی استخوان
التهابی:آرتریت (روماتوئید).اسپوندیلیت.آن کلیوزان
پیشگیری
پیاده روی.ورزش . شنا .دوچرخه باعث تقویت عضلات پا وکمر می شود استفاده از اتومبیل به طور مداوم عضلات پا را ضعیف کرده ودرد کمر زودتر بروز می کند.
با ورزش علاوه برتقویت کمرعمل کرد قلب وریه هم منظم می شود.
هنگام ایستادن نشستن وراه رفتن کمر را صاف نگه دارید.
از پوشیدن کفشهای پاشنه بلند وغیر استاندارد اجتناب کنید.
هنگام نشستن پشت را به جایی تکیه داده تااز گودی کمرجلوگیری شود.
هنگام بلند کردن وسایل درست این کار را انجام دهید.
پرهیز ازرژیم و چاقی غذایی متعادل استفاده از سبزیجات و میوه تازه نمک شیرینی وچربی کمتر استفاده نمایید.
ازسیگار کشیدن خودداری کنید نیکوتین موجود در سیگار بامواد غذایی تداخل پیدا کرده دیسکهای مهره کمر را آسیب پذیر می کند.


موقعیت ایستا

افرادی که با ماشین آلات کار می کنند یا دروضعیت ثابتی قرار دارند اگر در حین کار تحرکی نداشته باشند به مروردردهای شدیدی را تجربه می کنند کسانی که با کامپیوتر کار می کنند موقع کار سرخم شده دستها برصفحه کلید قراردارد که دراین حالت به شانه وکتفها فشار وارد میشود که شانه درد شایع است.

عدم بهبود کافی وکمردرد

اگر یک درد در ناحیه کمر داشتید که اسپاسم عضلانی را دچار شده وگودی کمر پیدا کرده اید بدانید که ستونفقرات شما به کم تحرکی دچار شده است. راه درمان آن انجام تمرین ات ورزشی وکمک گرفتن از یک فیزیوتراپ برای اصلاح گودی کمر وبازگشت به حالت عادی می باشد.

منبع:www.gyms.ir





نوع مطلب : ورزشی، 
برچسب ها : تقویت کمر، تقویت عضلات پا وکمر، ستون فقرات، کمر یا لگن، کمردرد، ورزش دردکمر،
لینک های مرتبط :




شنبه 30 اردیبهشت 1396 02:19 قبل از ظهر
WOW just what I was looking for. Came here
by searching for fuck it
دوشنبه 27 آذر 1391 04:43 بعد از ظهر
من یکی از طرفدارهای وبلاگ شما هستم. خیلی مطالبت عالیه

پیشنهاد می کنم حتما وبلاگت را تو این صفحه معرفی کنی. خیلی تو افزایش بازدیدت تاثیر داره و اینطوری هم لینک شما هم تو سایت ما قرار می گیره

کاملا هم رایگانه
باز هم از مطالبت ممنونم
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر