تبلیغات
جنگ جویان ایرانی - ورزش وایجاد انگیزه
 
جنگ جویان ایرانی
زنده باد ایران اسلامی
                                                        
درباره وبلاگ

سلام به تمام بینندگان,این وبسایت رابرای رزمی كاران درست كردم تا اطلاعات کامل تری از دنیای رزمی داشته باشن.و از مطالب ما شگفت زده بشن.درضمن برای بازدیدبهترازاین سایت با فایر فاکس بازكنید.
مدیر وبلاگ : حسن زنگویی
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :





Powered by WebGozar

پایگاه اطلاع رسانی دکتر محمود احمدی نژاد
یکشنبه 28 اسفند 1390 :: نویسنده : حسن زنگویی

چگونه با انگیزه ورزش کنیم ؟


ورزش علاوه برشادابی جسم دغدغه های ذهنی را کاهش داده ودرسلامت طول عمر شماتاثیر بسزایی دارد.همه انسانها ورزشکار به دنیا نمی آیند عده ای در طول زندگی به ورزش علاقه مند می شوند وبه قهرمانی دست پیدا میکنند ولی برخی هم دوست دارند به جای ورزش کردن یا باشگاه رفتن فعالیت غیر ورزشی انجام دهند این مقاله به شما کمک می کند تا با انگیزه کافی به ورزش بپردازید وبه آن علاقه مند شوید.

تغییر فعالیت های بدنی:
ورزش کردن در یک زمینه انسان را خسته وکسل میکند شما مجبور نیستید هرروزورزش تکراری انجام دهید در فعالیت های خود تغییراتی به وجود بیاورید مثلا اگرپیاده روی می کنید مسیرتان را هر چند روز یک بار تغییر دهید روی تمام عضلات بدنتان کار کنید این شیوه شما را شاداب وسرحال می کند.
ورزش کردن با فرزندان:
ورزش هایی مانند پیاده روی دوچرخه سواری ودویدن معمولا گروهی انجام میشوند اگر فرزندانتان به ورزش علاقه مند هستند از آنها بخواهید باشماورزش دو یا پیاده روی انجام دهند.با این کار انگیزه فوق العاده ای

برای ورزش پیدا میکنید.


لباس ورزشی:
بعضی افراد دوست دارند در حین ورزش لباس ورزشی به تن کنند. این کار احساس خوبی در آنها به وجود می آورد.لباس ورزشی خوبی تهیه کنید تابا پوشیدن آن علاوه بر انگیزه درورزش از خودتان خوشتان بیاید واز ورزش لذت ببرید.
واقع بینی در ورزش:
اگر از یک ورزشی خسته شده اید وقت آن رسیده که فعالیت دیگری را انجام دهید.ورزشی را انتخاب کنید که میدانید از عهده انجام آن بر می آیید تادچار ناامیدی ودلزدگی نشوید.اهداف خود را مشخص کنیدوبرحسب توانایی هایتان آن را برنامه ریزی کنید.
دفتر چه یاد داشت:
برای خود یک دفتر چه تهیه کنید پیشرفت های خود را در دفتر ثبت کنید .با نگاه کردن به یاد داشت های خود روند پیشرفتتان را مشاهده کرده واز این کار لذت می برید.با این کار می توانید تنوعی در فعالیت های خود هم به وجود بیاورید.
فکر کردن در هنگام ورزش:
اگر به تنهایی ورزش می کنید مثلا روی ترد میل را ه میروید یا با حلقه کمر خود را ورزش میدهید ممکن است کمی حوصله تان سر برود توصیه میشود جلوی تلویزیون ورزش کنید گوش کردن به موزیک های شاد هم سبب تحریک شما می شودواز دلزدگی خارج میشوید. به برنامه هایی که درآینده خواهید داشت فکر کنید تازمان را احساس نکنید.مثبت بیندیشید واز افکار منفی دوری کنید.
فعالیت بدنی به جای ورزش:
برای سلامتی بدن احتیاج نیست حتما ورزش های مختلف انجام بدهید .
ورزش کردن مهم نیست فعال بودن مهم است.مثلا قبل یا بعد از صرف غذا پیاده روی کنیدواز تماشای طبیعت لذت ببرید روح ما هم به ورزش احتیاج مبرم دارد. شما از اینکه فعال باشید احساس خوبی هم پیدا می کنید.
هدیه:
برخی ورزش کردن را سخت وعذاب آور می دانند.برای خود جایزه در نظر بگیرید تا با انگیزه به ورزش بپردازید. این هدیه می تواند شامل خرید لباس مورد علاقه تان باشد یا میتوانید برای نرفتن به باشگاه یک روز به خود مرخصی بدهید. خودتان راخوشحال کنید چون لیاقتش را دارید.
ورزش وایجاد رابطه اجتماعی:
اگر با دوستانتان ورزش میکنید خود به خود این انگیزه راپیدا میکنید.چون یکدیگر راتشویق کرده وبه ادامه ورزش فکر می کنیدودیگر تمایلی به عدم فعالیت نخواهید داشت.در ورزش های گروهی شرکت کنید تا دوستان جدیدی پیدا کنید.کسانی که به اخلاقیات شما شبیه هستند را انتخاب کنید تاورزشی مفرح داشته باشید.
رشته های مختلف ورزشی:
اگر از رفتن به باشگاه خسته شده ایدواحساس نارضایتی می کنیدورزش های تیمی انجام دهید. مثلا در تیم والیبال شرکت کنید .فوتبال سالنی یا تنیس روی میز کار کنید.انجام ورزش های گروهی شما را شداب تر میکند شما به کمی تنوع در ورزش هم احتیاج دارید.
شروعی دوباره در ورزش:
اگر مدت زمان زیادی است که ورزش نکرده اید یا روزها وهفته ها فعالیت ورزشی نداشته اید میتوانید دوباره با کمی انگیزه وتلاش آن را شروع کنید. شاید در ابتدای کار کمی کند پیش بروید ولی بعد از مدتی تمرین کردن احساس شادابی کرده وانرژی فوق العاده ای به دست می آورید واز اینکه دوباره ورزش را شروع کرده اید احساس خوشحالی ورضایت می کنید. در این گونه مواقع پیشنهاد می شود از ورزش های گروهی شروع کنید تا انگیزه تان تقویت شود.





نوع مطلب :
برچسب ها : ورزش وسلامتی،
لینک های مرتبط : ورزش،




 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر