تبلیغات
جنگ جویان ایرانی - اندازه گیری شدت ورزش وتعاریف آن
 
جنگ جویان ایرانی
زنده باد ایران اسلامی
                                                        
درباره وبلاگ

سلام به تمام بینندگان,این وبسایت رابرای رزمی كاران درست كردم تا اطلاعات کامل تری از دنیای رزمی داشته باشن.و از مطالب ما شگفت زده بشن.درضمن برای بازدیدبهترازاین سایت با فایر فاکس بازكنید.
مدیر وبلاگ : حسن زنگویی
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :





Powered by WebGozar

پایگاه اطلاع رسانی دکتر محمود احمدی نژاد
چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 :: نویسنده : حسن زنگویی

اندازه گیری شدت ورزش وتعاریف آن

شدت ورزش چیست؟منظوز از ورزش آرام وملایم .ورزش متوسط ومتعادل یا ورزش تندو شدتی چیست؟چگونه بیاید متوجه شویم ورزشی که انجام میدهیم شدت مناسبی دارد یانه؟آیاورزش مامفید است یااینکه چطور میتوان شدت ورزشی را که انجام میدهیم رااندازه گیری کنیم؟
تعریف شدت ورزش:
مقدار اکسیژنی که برای ورزش مصرف میکنید همچنین کالری که هنگام انجام فعالیت های ورزشی می سوزانید را میتوان از طریق شدت ورزش اندازه گیری کرد.به طور مثال ورزش های پر انرژی مانند شنا دوچرخه سواری پیاده روی وایروبیک که کمی سخت به نظر می آینداز شدت بالایی برخوردار هستند.

یک قانون در ورزش وجود دارد که ورزش با شدت متوسط را به عنوان بهترین گزینه در ورزش انتخاب می کند.اگر ورزش شماشدید وپر انرژی باشدکم کم خسته ودلزده می شویدواحتمال اینکه ورزش را رها کنید وجود دارد.خطر آسیب پذیری در این گونه ورزش هابالا می باشد.هم چنین اگر ملایم وآرام ورزش کنید به اهدافتان مانند کم کردن وزن یا رسیدن به اندام ایده آل دست پیدا نخواهید کرد.ورزش با شدت متوسط شما را با انگیزه وپر انرژی به سوی هدف پیش می بردخطر آسیب دیدن عضلات کاهش پیدا می کند وبرای فعالیت های ورزش تان منظم وبااراده برنامه ریزی می کنید.
شدت ورزش ونحوه اندازه گیری آن:
1.ساده ترین روش:روشی که به محاسبه احتیاج ندارد هنگامی که شما با
شدت متوسط ورزش می کنیداز عهده این ورزش بر می آیید اما احساس می کنید انجام حرکات کمی برای شما سخت است.اگر تند تر از حد متوسط نفس می کشید وکمی عرق می کنید یاحتی ممکن است در عضلات خودکمی احساس کشش داشته باشیداینها همگی علائم ورزش با شدت متوسط می باشد.
2.تست صحبت کردن:هنگامی که با شدت متوسط ورزش می کنید میتوانید چند جمله کوتاه بگویید اما قادر نیستید جملات طولانی ودنباله داربگوییدحتی نمیتوانید شعر یا آواز بخوانید.
3.دقیق ترین روش با محاسبه:روش دقیق تر استفاده ار محاسبه برا ی تعداد ضربان قلب می باشد.ابتداباید ضربان قلب هدف را برای خود تعیین کنید.وقتی با تمام توان ورزش میکنید ضربان قلب شماحد اکثر میزان را داراست این میزان را شمارش کنید.شدت ورزش یک فرد بالغ وسالم باید تاحدی باشد که ضربان قلب اوبین 60تا85 درصد حداکثرضربان قلب باشد.
به دست آوردن ضربان قلب هدف:سن خود را ازعدد220کم کنید.این تفریق بالاترین میزان ضربان قلب تان رانشان میدهد.
عددرادر6%ضرب کنیدتاحد پایین ضربان قلب به دست آید.
همان عددرا85%ضرب کنیدتاحد بالای ضربان قلب مشخص شود.
دوعدد به دست آمده دربالا حد بالای ضربان قلب وتعداد ضربان قلب مناسب شما رانشان می دهد.
درطوی ورزش ضربان قلب باید در این محدوده باشد.
چگونگی به دست آوردن ضربان قلب:
هنگام ورزش میتوان ضربان قلب را اندازه گرفت.دوانگشت خود رادرگردن کنار نای قرار دهید تانبض(شریان کاروتید) را پیدا کنید.
(میتوانید از طریق مچ دست هم تعداد ضربان راپیداکنید)همزمان به ساعت نگاه کنید وتعدا ضربان ها را به مدت 15ثانیه بشمارید عدد به دست آمده را در4ضرب کنید تاتعدادضربان قلب شما در1دقیقه به دست آید. برایاندازه گیری نبض درمچ دست باید انگشتها راروی سطح داخلی
مچ دست نزدیک به انگشت شست بین استخوان وتاندون قرار دهید تا نبض(شریان رادیال)رااحساس کنید وبااستفاده از روش فوق تعداد ضربان قلب رادریک دقیقه محاسبه کنید.
فواید دانستن شدت ورزش:
اگر میخواهید منافع زیادی از ورزش عایدتان شود باید باشدت متوسط ورزش کنید.شما می توانیدبه تدریج وبه مرور زمان شدت ورزش تان رامتناسب با افزایش کارایی قلب افزایش دهید.در این حالت بدون اینکه
فشار زیادی را متحمل شوید هم از ورزش سود می برید وهم شدت ورزش را بدون اینکه به قلبتان آسیب برساند افزایش داده وبه مرور به حد اکثر می رسانید.
*اگر هنگام ورزش تعداد ضربان قلب تان در محدوده تعیین شده باشد ورزش شما از شدت مناسبی برخوردار است.
*اگر ضربان قلب آهسته تر ازحد نرمال باشد به شدت ورزش مورد نظرتان کمی بیفزائید.
*اگر ضربان قلب تند تر وسریعتر از حد معمول است باید کمی ملایم ورزش کنید تا به حد تعیین شده دست پیدا کنید.

*به مرور زمان شدت ورزش را کمی اضافه کنید ومی توانید دوباره برای خودضربان قلب هدف تعیین کنید.

منبع:http://gyms.blogfa.com





نوع مطلب :
برچسب ها : شریان رادیال، استخوان و تاندون، تعداد ضربان قلب، پیاده روی و ایروبیک، آسیب دیدن عضلات،
لینک های مرتبط :




پنجشنبه 16 شهریور 1396 05:50 بعد از ظهر
Excellent article. Keep posting such kind of information on your blog.
Im really impressed by it.
Hi there, You've performed an excellent job.
I'll definitely digg it and in my opinion recommend
to my friends. I am sure they'll be benefited from this site.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر