تبلیغات
جنگ جویان ایرانی - داشتن اندام مناسب با ورزش
 
جنگ جویان ایرانی
زنده باد ایران اسلامی
                                                        
درباره وبلاگ

سلام به تمام بینندگان,این وبسایت رابرای رزمی كاران درست كردم تا اطلاعات کامل تری از دنیای رزمی داشته باشن.و از مطالب ما شگفت زده بشن.درضمن برای بازدیدبهترازاین سایت با فایر فاکس بازكنید.
مدیر وبلاگ : حسن زنگویی
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :





Powered by WebGozar

پایگاه اطلاع رسانی دکتر محمود احمدی نژاد
جمعه 8 اردیبهشت 1391 :: نویسنده : حسن زنگویی

داشتن اندام مناسب با ورزش


شما در هر شرایط آب وهوایی وبا کمترین امکانات هم می توانید ورزش کنید روزانه نیم ساعت از وقت خود را برای سلامتیتان در نظر بگیرید.
مطمئن باشید از این کار خود هیچ گاه زیان نمی بینید بلکه بالا رفتن سن این مقوله را بیشتر درک خواهید کرد. طبق تحقیقات پزشکان درباره ورزش وطول عمر کسی تا به حال وجود نداشته که عمر طولانی همراه با سلامتی را سپری کرده اما در طول زندگی خود هیچ گونه فعالیتی انجام نداده باشد.

ورزش به تنهایی کافی نیست بلکه فعالیت های روزانه همراه با ورزش می تواند مفید باشد به طوری که انرژی شما مضاعف شده همچنین هورمون های استرس کمتر ترشح می شود وشما را از ابتلا به بیماری های پرخطر مانند بیماری های قلبی سکته افسردگی سرطان ودیابت تا حد بسیار بالایی محافظت می کند. وقتی ورزش می کنید قند خون شما سوخت شده واز ذخیره آن که سبب تولید چربی در بدن می شودرا پیشگیری می کند.
اگر میخواهید استخوان هایی محکم وعضلاتی قوی داشته باشیدورز شهای بدنسازی با وزنه های متوسط انجام دهید چون به مرور که با افزایش سن روبه رو میشوید سلامتی استخوان هایتان در درجه اول اهمییت قرار دارد. با انجام ورزش های قلب وعروقی ضربان قلب بالا رفته وعضلات قلب کاملا تحریک می شود که به حفظ سلامتی بدن بسیار کمک میکند. ورزش بازدهی فراوانی از جمله شادابی سرزندگی احساس خوشبختی و... را برای شما به ارمغان می آورد.
پرهیز از ورزش های شدتی وناگهانی:
بیماران بسیاری هستند که به توصیه پزشکان خود برای انجان ورزش روزانه توجهی نمی کنند انها فقط چند روز آخر هفته را ورزش می کنند ورزش هایی مانند(دوچرخه سواری.ایروبیک وکوه نوردی و...) که از شدت بالایی هم برخوردار است که نتیجه ان آسیب دیدگی عضلات ودردهای مفصلی می باشد.این ورزشها بسیار مفید هستند به شرطی که کنترل شده ودیر به دیر انجام نشوند. ورزش باشدت بالابرای بدن مضر می باشد طبق تحقیقات ومطالعات اخیرورزش با شدت متوسط فواید بسیار

زیادی برسلامتی وکاهش وزن دارد. اغلب افراد دیر به دیر ورزش می کنندو ورزش های شدتی را هم انتخاب میکننداین روش نادرست است.

اگرخیلی شدید وپشت سرهم ورزش کنید نه تنها از فواید آن سودی نمی برید بلکه بدن خیلی زود دچار اسیدوز لاکتیک میشود وضعیتی که در آن بدن براثرفعالیت های زیاد عضلانی دچار مواد زائد می شودوشخص به دردهای عضلانی وخستگی زود رس مبتلا می شود.
وقتی بالاتر از حد توان بدن ورزش کنید چربی های موجود در بدن سوزانده شده وبدن از کربوهیدرات وسایر املاح برای به دست آوردن انرِژی استفاده می کند که می تواند برای سلامتی شما بسیار مخرب باشد.
رسیدن به سطح ایده آل درورزش:
چگونه می توان مقاومت بدن را سنجید؟
هنگامی که فعالیت ورزشی انجام می دهید نفس بکشید. اگرهنگام تنفس احساس کردید به شما فشار وارد می شود یا پس از تمرین خستگی یا کوفتگی شدیدی در بدن داشتید مطمئن باشید که فراتر از حد معمول ورزش کرده اید.
حد سالم ضربان قلب در حین ورزش برای افراد متوسط بین 90تا120
ضربه در دقیقه است.برای تعیین ضربان قلب خود از متخصصان ورزشی یا مربی خود کمک بگیرید.ورزش مناسب باید طوری باشد که پس از خاتمه احساس نشاط وشادابی کنیدوتمایل دوباره برای ادامه ورزش داشته باشید.طبق توصیه پزشکان یک فرد سالم باید هفته ای چهار روزوهرروز به مدت سی دقیقه ورزش کند.اگر چاق شده اید ومی خواهید به اندام سابق خود برگردید یا در دوره نقاهت یک بیماری به سر می برید بهتر است آرام آرام شروع کنید.ابتدا با روزی 5دقیقه شروع کنید وبه مرور زمان به 30 دقیقه در روز برسانید.
تای چی ورزشی سالم ومتعادل:
تای چی ورزش متفاوت چینی که با انجام آن علاوه برجسم ذهن شما نیز تقویت می شود.تای چی ترکیبی از یوگاوورزش های رزمی است که مجموعه ای از حرکات آرام وتفکری می باشد که براساس حرکات بالینی دنیای طبیعی طراحی وبرنامه ریزی شده است.این ورزش وحرکات ملایم آن از سوی پزشکان مورد تایید واقع شده است.
هدف از تا ی چی اتصال دوباره روح وجسم ما به جریان انرژی است که درتمام جهان یافت می شود.وقتی به این انرژی دست پیدا کنیم نیروو
احساس زنده بودن در ما چندین برابر می شود.باانجام تمرینات تای چی
از لحاظ جسمی روحی واحساسی به حد تعادل می رسیم ورزشی بسیار آرام که ظرفیت قلب وعروق ما را کاملا تقویت می کند.
با انجام تمرینات تاچی:
*استقامت وتعادل بدن به طوراعجاب انگیزی بالا میرود.
*فشار خون درحد بسیار پایین کاهش پیدا می کند.
*در بهبود ورم مفاصل ودردهای ناشی از آن کارایی بالایی دارد.
*حرکات آن برای بیماران قلبی وعروقی بسیارمفید وسودمند می باشد.

منبع:http://gyms.blogfa.com





نوع مطلب :
برچسب ها : ورزش های قلب وعروقی، دردهای مفصلی، ورزش های قدرتی، احساس خوشبختی، هورمون های استرس،
لینک های مرتبط : مطالب ورزشی،




چهارشنبه 10 آبان 1396 05:42 بعد از ظهر
شریک من و من کاملا وبلاگ خود را دوست دارم و تقریبا همه شما را پیدا می کنم
پست تنها چیزی است که من دنبال آن هستم آیا یک پیشنهاد نویسندگان مهمان برای نوشتن مطالب برای
شما شخصا؟ من فکر نمیکنم پست یا توضیح بیشتری در مورد بسیاری داشته باشم
از موضوعاتی که در اینجا می خوانید. باز هم، ورود به سیستم وبلاگ عالی!
دوشنبه 9 مرداد 1396 09:48 بعد از ظهر
Excellent weblog here! Also your site rather a
lot up fast! What web host are you the usage of?
Can I am getting your associate hyperlink in your host?
I want my site loaded up as quickly as yours lol
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 02:41 بعد از ظهر
Great article.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر